Meer met radio

Wat maakt een radiocommercial tot een succes? Radiospots.nl heeft het antwoord! Met radio kan je immers een miljoenenpubliek bereiken, maar dan moet je wel weten wat je juist wel of juist niet moet doen. Wil je meer met radio? Wij hebben alle tips & tricks voor je op een rij gezet.

Meer met radio – Tips & Tricks

– Definieer altijd vóór de productie van de radiocommercial de doelstelling (merkbekendheid / imago / koopintentie).

– Gebruik humor in je campagne. Het gebruik van humor zorgt voor een optimistische houding ten opzichte van je merk. Echter wanneer je humor in je campagne gebruikt, zorg dat deze aanpak niet ten koste gaat aan de geloofwaardigheid van je merk.

– Gebruik een passende stem voor het inspreken van je campagne. Een vrouwenstem heeft bijvoorbeeld een positief effect op koop- en bezoekintentie. Mocht dit je doel zijn is het dus slim te kiezen voor een vrouwenstem.

– Communiceer 1 boodschap. Bij het communiceren van meer dan 1 boodschap wordt deze onduidelijk en komt deze niet (duidelijk) meer over.

– Maak gebruik van een tag-on, een tag-on zet aan tot actie.

– Het gebruik van muziek heeft een positieve invloed op het imago. Langzame muziek geeft de luisteraar een goed gevoel, terwijl snelle muziek de aandacht trekt.

– Noem de website van het product en/of de dienst welke je aanbiedt, de luisteraar is op deze manier meer geneigd om informatie te vergaren over het desbetreffende product of de dienst.

Meer met radio – De cijfers

Gemiddeld gezien leidt radioreclame tot:

– 33% meer zoekopdrachten (online)

– de merkvoorkeur van een luisteraar is 53% hoger na het horen van de radiocommercial

– de omzet groeit met 50% bij de inzet van een goede radiocommercial

– door de inzet van een radiocommercial stijgt de merkherkenning met 38%

– elke euro welke je investeert in radioreclame levert € 1,30 op

Bron: http://www.rab.fm/uploads/2014/Onderzoek/de-creatie-van-radiocommercials-def.original.pdf

Meer met radio – contact

Wil jij meer met radio? Wij denken graag met je mee, geven advies en zorgen ervoor dat de inzet van je radiocommercial gaat werken. Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem snel contact op!